بسپار

  • ۰
  • ۰
  • ۱

دنیای پلیمرها دنیای بسیار جالب و جذابی دارد که از هر دری برای پاسخگویی به نیازهای انسان کلیدی را به همراه دارد . امروز بر آن شدم تا مطلب جالب در رابطه با صنعت چاپ و پلیمر را مورد بررسی قرار داده و روند تولید تا مصرف پلیمر برای تبلیغات و چاپ را مورد کندوکاو قرار دهیم.

آشنایی با دستگاه چاپ بنر (همچنین فلکس و ونیل)

دستگاه های چاپ بنر دارای ابعاد بزرگی نسبت به دستگاه های چاپ کاغذی هستند این چاپگرها معمولا ابعادی از 4 متر تا 6 متر در طول و 1 تا 1.5 متر در عرض دارند تا بتوانند بنرهایی با ابعاد مختلف کوچک مثلا از 1متر - 1.5 متر - 2متر -2.5 متر تا....5 متر را نیز چاپ کنند.

پلیمریست
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۲ ، ۱۱:۳۴
پلیمریست

پست امروز برای موضوعات پروژه انتخاب کردم چندتا موضوع که به ذهنم می رسید رو خواستم معرفی کنم تا شاید کمکی به دانشجویان رشته پلیمر شده باشه موضوعات به قرار زیر است :

  1. نحوه ساخت چمن مصنوعی
  2. بسته بندی پلاستیک در صنایع غذایی
  3. استفاده از مواد پلیمری در صنایع بهداشتی آرایشی
  4. لاستیک در خودرو سازی
  5. پوششهای الیافی در ساختمان
  6. بتن پلیمری
  7. پلیمر و جراحی بدن
  8. پلیمرهای خوراکی
  9. ساخت  ظروف با پلیمر طبیعی
  10. ضایعات پلیمری
  11. بیماری های ناشی از مصرف مواد پلیمری صنعتی
  12. پلیمر در پوشاک و البسه
  13. و...

برای تخصصی تر کردن موضوع میتوان یک نمونه خاص را مد نظر گرفت و بر روی آن کار کرد مثلا pvcرسانای الکتریکی

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۲ ، ۲۲:۲۲
پلیمریست

محمدباقر عبدالقوزلجه


مواد خود ترمیم شونده موادی با قابلیت ترمیم در مقابل خراش و خمش می‌باشند که امروزه توجه زیادی را در علم مواد به خصوص در مواد پلیمری با این خاصیت به خود جلب کرده‌اند. با استفاده از این مواد هواپیماها می‌توانند ایمنی سفر خود را حتی در صورت آسیب دیدن حفظ کنند، پل‌ها می‌توانند در حین زلزله و بعد از زلزله پایدار بمانند، کشتی‌ها می‌توانند با وجود صدمه دیدن در دریاهای بزرگ شناور بمانند، تجهیزات نفتی و خط لوله‌ها می‌توانند در برابر آسیب های طبیعی مقاومت کنند. به علت نیاز به ارتقاء پایداری، ایمنی و زیبایی محصولات، بازارهای آینده بیشتر نیازمند این مواد خواهد بود.

کاتالیزورهای پنهان

پیشرفت های تازه‌ای در زمینه مواد خود ترمیم شونده توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه Eindhoven هلند انجام شده است. در این مواد کاتالیزور‌های پلیمریزاسیون همگن و پنهان بکار رفته است که با قرار گرفتن در معرض نیروهای مکانیکی مانند خمش، خراش، پارگی و یا افزایش تنش فعال می‌شوند. قبلاً نیز کاتالیست هایی ساخته شده بود که با انرژی حرارتی و نور و مواد ترمیم کننده فعال می‌شدند.

کاتالیست تولیدی این گروه تحقیقاتی شامل هسته‌ی فلزی (نقره یا روتنیوم) ترکیب شده با یک جفت لیگاند آلی است که به انتهای زنجیر پلیمر متصل می شود. در غیاب فلز نیز این دو لیگاند کار کاتالیزوری را انجام می‌دهند. ماده‌ی ساخته شده توسط گروه در محلول حل شد و در آزمایشی با اعمال نیروی مکانیکی بوسیله منبع پالس‌های فراصوت، پیوند بین کمپلکس فلز و یکی از لیگاندهای آلی متصل به زنجیر (ضعیف ترین نقطه در زنجیر) شکسته می شود. در نتیجه مرکز هسته‌ی فلزی آزاد و به عنوان کاتالیزور پلیمریزاسیون عمل می‌کند. تحت شرایط نرمال (نبود تنش مکانیکی) این کاتالیزور‌های پنهان، دست نخورده باقی می‌مانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۴۳
پلیمریست

فصلنامه علمی-ترویجی بسپارش

فصلنامه "بسپارش"  با هدف ترویج و ارتقای سطح دانش پلیمردر جامعه علمی در زمینه ­های مختلف علوم و فناوری پلیمر و انعکاس آخرین یافته­ های علمی و صنعتی ایران و جهان و در راستای ایجاد ارتبـاط مناسب میان مراکـز علمی و صنعتی از سوی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران منتشر می ­شود و موضوعات زیر را دربر می­ گیرد:

-مقالات  پژوهشی، ترویجی، آموزشی و ترجمه ­ای

-بار علمی، فناوری و پژوهشی

-معرفی مراکز پژوهشی و صنعتی ملی و بین المللی

-معرفی کتاب و پایگاه های تخصصی

-معرفی پایان ­نامه­ ها و سمینار های ملی و بین ­المللی

-واژه ­نامه پلیمر

 

شماره اول ------> زمستان 1390 :   دانلود

شماره دوم ------> بهار 1391 :        دانلود

شماره سوم------> تابستان 1391 :  دانلود

شماره چهارم ------> پاییز 1391 :    دانلود

 



  • ۹۵/۰۴/۰۵
  • مصطفی شیرمحمدی قنات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی